การสำรวจความคิดเห็นของนิสิตต่อบทเรียนออนไลน์ ภาษาเกาหลี ภาษาจีน และภาษาญี่ปุ่น ๒

The Students’ Opinions towards the Use of e-learning in Korean, Chinese and Japanese Language 2

Authors

  • ปานเสก อาทรธุระสุข

Keywords:

บทเรียนออนไลน์ , ภาษาเกาหลี , ภาษาจีน, ภาษาญี่ปุ่น, ความคิดเห็น, e-learning, Korean Language, Chinese Language, Japanese Language, Opinion

Abstract

การสำรวจความคิดเห็นของนิสิตต่อบทเรียนออนไลน์ภาษาเกาหลี ภาษาจีน และภาษาญี่ปุ่น ๒ ในหมวดวิชาศึกษาทั่วไป รายวิชา ๒๓๔๑๐๒ การสนทนาภาษาเกาหลีในชีวิตประจำวัน ๒ รายวิชา ๒๓๕๑๐๒ การสนทนาภาษาจีนในชีวิตประจำวัน ๒ และรายวิชา ๒๓๖๑๐๒ การสนทนาภาษาญี่ปุ่นในชีวิตประจำวัน ๒ สำหรับนิสิตระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยบูรพา ปีการศึกษา ๒๕๕๓ ได้พบว่า ผู้เรียนมีความคิดเห็นต่อการเรียนบทเรียนออนไลน์ภาษาเกาหลี ภาษาจีน และภาษาญี่ปุ่น ด้านเนื้อหาของบทเรียน ด้านโครงสร้างของบทเรียนด้านการออกแบบบทเรียน ด้านภาพรวมของบทเรียนในระดับมาก และพบว่าเมื่อจำแนกตามเพศและกลุ่มผู้เรียนแล้ว ความคิดเห็นต่อบทเรียนออนไลน์มีความแตกต่างกัน แต่เมื่อจำแนกตามคณะ สาขาวิชา และ ชั้นปีพบว่าไม่มีความแตกต่างในความคิดเห็นต่อบทเรียนออนไลน์  This research aimed to study student’s opinion towards on-line lessons of Chinese II, Japanese II, Korean II, Everyday Chinese Conversationll, Everyday Japanese Conversation II, and Everyday Korean Conversation II for undergraduate students at Burapha University in academic year 2010. The research results showed that levels of student’s opinion towards lesson content, structure, design, and overview were high. When categorized student’s opinion towards on-line lesson of the courses according to gender and section differences, there was a significant difference, but when categorized the student’s opinion towards on-line lesson according to faculty, major, and year differences, there was no significant difference.

Downloads

Published

2024-04-19