การตลาดในอุตสาหกรรมสถานีวิทยุโทรทัศน์

Marketing on Television Industry

Authors

  • ชมพูนุช ปัญญไพโรจน์

Keywords:

การตลาดโทรทัศน์, สื่อสารการตลาดทางโทรทัศน์, อุตสาหกรรมสถานีวิทยุโทรทัศน์, Marketing on television, IMC on television, Television medium, Television station industry

Abstract

การดำเนินธุรกิจให้ประสบความสำเร็จในยุคปัจจุบัน ผู้ประกอบการจำเป็นต้องทำความเข้าใจความต้องการของลูกค้า และสร้างความพอใจการตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้า จึงทำให้แนวคิดการตลาดเข้ามามีบทบาทสำคัญเป็นอย่างมาก ในอุตสาหกรรมประเภทสถานีวิทยุโทรทัศน์ก็เช่นเดียวกัน โดยเฉพาะสถานีวิทยุโทรทัศน์ที่ดำเนินการโดยองค์กรเอกชนซึ่งไม่ได้รับการสนับสนุนงบประมาณจากรัฐ และมีนโยบายเพื่อแข่งขันเชิงธุรกิจเป็นหลัก ได้นำแนวคิดดังกล่าวมาใช้เพื่อการจัดการบริหารเวลาในการออกอากาศให้เกิดรายได้ขึ้นเพื่อเป็นค่าใช้จ่ายในการบริหารงานด้านต่างๆ ของสถานีวิทยุโทรทัศน์ และก่อให้เกิดผลกำไรสูงสุด  To operate a business successfully nowadays, entrepreneurs need to understand consumer insights and serve their needs to meet their satisfactions. Consequently, marketing concept plays an important role in every industry including television business. Especially, television stations are administrated by private companies which their expenditures are not supported by Thai government. Most television stations set the business competition policies and apply the marketing concept into their broadcasting program administration in order to gain the most profit and income for using in their business operation.

Downloads

Published

2024-04-24