พฤติกรรมผู้บริโภคในอุตสาหกรรมไวน์

Consumer behavior in wine market

Authors

  • สุรัติ สุพิชญางกูร

Keywords:

การแบ่งส่วนการตลาด, อุตสาหกรรมไวน์, Market segmentation, wine industry

Abstract

พฤติกรรมและความต้องการการบริโภคไวน์มีความแตกต่างกันในแต่ละกลุ่มผู้บริโภคนักการตลาดต้องทำความเข้าใจความต้องการของผู้บริโภคแต่ละกลุ่มจึงจะสามารถกำหนดกลยุทธ์ทางการตลาดได้อย่างเหมาะสมเกิดความได้เปรียบเชิงการแข่งขัน ซึ่งการแบ่งส่วนทางการตลาดของผู้บริโภคไวน์สามารถแบ่งตามปัจจัยประชากรศาสตร์ ปัจจัยจิตวิทยาและ ปัจจัยด้านวัฒนธรรม  Customers in each market segmentation are difference in their wants and behaviors. Marketers must understand their requirements in order to create suitable marketing strategies in order to gain competitive advantages. Consumers in wine market can be segmented by demographic factors, psychological factors, and cultural factors.

Downloads

Published

2024-02-09