การผสมผสานวิธีการวิจัยเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพในการทำวิจัยด้านการบริหารธุรกิจ

Mixed methods: Quanlitative and qualitative research in business management

Authors

  • ศรัณยา เลิศพุทธรักษ์

Keywords:

การวิจัยแบบผสมผสาน, การวิจัยเชิงปริมาณ, การวิจัยเชิงคุณภาพ, Mixed methods research, guantitative research, gualitative research

Abstract

การวิจัยแบบผสมผสานคือการวิจัยที่ใช้วิธีการวิจัยเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพร่วมกัน เป็นวิธีการวิจัยที่เหมาะสําหรับการวิจัยด้านบริหารธุรกิจที่มีความสลับซับซ้อนในการศึกษาความต้องการของผู้บริโภคและความต้องการ ของบุคลากรในองค์กร เพื่อที่จะกำหนดนโยบายและกลยุทธ์การบริหารงานได้อย่างมีประสิทธิภาพ เนื่องจากระเบียบวิธีการวิจัยทั้งสองวิธีเมื่อนำมาเสริมกันจะทำให้เกิดความเข้าใจในทั้งเชิงกว้างและเชิงลึกของผลการวิจัยที่ได้มา นักวิจัยจะสามารถอ้างอิงผลการวิจัยได้อย่างถูกต้องและมีความน่าเชื่อถือมากยิ่งขึ้น  Mixed methods research is the research methodology that uses both quantitative research and qualitative research. Mixed methods research is suitable for business projects that are more complicate than in the past, especially when researchers want to study customers' and employees' needs and wants. The result of the study can bring benefits to organizations with more effectiveness in developing and implementing policies and strategies. Mixed methods study gives rich answers in depth and width; the result can generalize and have higher credibility.

Downloads

Published

2024-02-09