ตัวแบบเชิงยุทธศาสตร์ทางทุนปัญญาและการตลาดสำหรับธุรกิจแฟชั่นเครื่องนุ่งห่มไทยสู่ตลอดอาเซียน
Keywords:
ทุนทางปัญญา, ธุรกิจแฟชั่น, อุตสาหกรรมสิ่งทอ, การตลาดAbstract
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาและตรวจสอบความตรงของตัวแบบเชิงยุทธศาสตร์ทางทุนปัญญาและการตลาดสำหรับธุรกิจแฟชั่นเครื่องนุ่งห่มไทยสู่ตลาดอาเซียนประเภทการวิจัยเชิงสำรวจและพัฒนากลุ่มตัวอย่างคือผู้ประกอบการธุรกิจเครื่องนุ่งห่มจำนวน 768 รายเครื่องมือที่ใช้เก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถามวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้เทคนิคการวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงยืนยันอันดับสองผลการวิจัยสรุปได้ว่าตัวแบบเชิงยุทธศาสตร์ทางทุนปัญญาและการตลาดสำหรับธุรกิจแฟชั่นเครื่องนุ่งห่มไทยสู่ตลาดอาเซียนที่พัฒนาขึ้นมีความสอดคล้องกับข้อมูลเชิงประจักษ์ประกอบด้วย 6 องค์ประกอบ 37 ตัวชี้วัดซึ่งในแต่ละองค์ประกอบต่างมีความเที่ยงตรงเชิงเสมือนเนื่องจากค่าความเชื่อมั่นเชิงโครงสร้างผ่านเกณฑ์มากกว่า 0.60 และค่าเฉลี่ยของการผันแปรที่สกัดได้ผ่านเกณฑ์มากกว่า 0.50 This research aimed to develop and assess the validity of a strategic intellectual capital and marketmodel for the Thai garment fashion business for the ASEAN. The sample comprised 768 enterpreneurs in theThai garment fashion business. The research instrument was a questionnaire. A survey was carried out andthe resulting data were analyzes using a second order confirmatory factor analysis. Analysis of the empiricaldata indicated that the strategic intellectual capital and market model for the Thai garment fashion businessfor the ASEAN market comprised 6 factors (on the base of 37 indicators). Each factor had convergentvalidity because the construct reliability was more than 0.60 and the average variance extracted was morethan 0.50.Downloads
Issue
Section
Articles