The Development of Organizational Culture in One Small Enterprise in the Textile Industry

Authors

  • Awiroot Rittiyong
  • Watunyoo Suwannaset
  • Paratchanun Charoenarpornwattana

Keywords:

Culture organizational, textile industry, the development of organizational culture

Abstract

          The purpose of this study was 1. To develop an organizational culture for a one small and medium-sized enterprise in the textile industry in Chon Buri. 2. To ensure the job descriptions reflect the newly developed organizational culture. 3. To propose, based on new core values, a training road map developing KSAs (Knowledge, Skill and Attribute) displaying the organizational culture. This research aims to study the development of organizational culture and performance practice guidelines which are consistent with the organizational culture of employees in one small and medium-sized enterprise in the textile industry. The research methodology employed in this study – research design, participants, data collection instruments, data collection process, data analysis, trustworthiness, and ethical considerations. In this study, the selected sample groups are from employees, supervisors, executives, and clients. A number of 29 persons from purposive sampling are the target group who influence the organization’s interest and direction. In this study, the researcher selected the samples from employees, supervisors, executives, and customers. There are 3 sampling groups with the selection criteria as follows:         Group 1 Key informants - Managing Director, General Manager, Factory Manager, and Section Managers (6 persons) Group 2 Casual informants - Staff, Senior Staff (16 persons) Group 3 General informants - Stakeholders (7 persons). This is qualitative research, with approaches, theories, and other related studies following the research tools as: 1. Interview guide of the semi-structured interview 2. Focus group discussion – selected sample groups from Group 1 including top executives and management level. The qualitative data analysis is conducted and summarized according to concepts and objectives of the study, with content analysis/ synthesis towards the framework for organizational development based on The Case-Based Data Analysis by Creswell (2007, pp. 156-157) in seven steps as follows: 1. Create and organize files for data. 2. Read through text, make margin notes, form initial codes. 3. Describe the case and its context. 4. Use categorical aggregation to establish themes or patterns.5. Use direct interpretation. 6. Develop naturalistic generalizations. 7.Present an in-depth picture of the case using narrative, tables, and figures. The results of the research were as follows: this study report is based on data collected from the stakeholders including management team, employees, suppliers and customers in the selected small and medium-sized textile business who have developed the acronym of core value representing the organizational culture of this company as ‘F-A-S-T’. The terms below are an explanation of each letter: F = Fast Design, A = Accountability, S = Superior performance, T = Trustworthiness            การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาวัฒนธรรมองค์กรสำหรับองค์การขนาดเล็กและขนาดกลางในอุตสาหกรรมสิ่งทอในจังหวัดชลบุรี 2. เพื่อให้แน่ใจว่ารายละเอียดของงานสะท้อนถึงวัฒนธรรมองค์การที่พัฒนาขึ้นใหม่ 3. เพื่อเสนอตามค่านิยมหลักใหม่แผนที่การฝึกอบรมพัฒนา KSAs (Knowledge, Skill, Attribute) ที่แสดงวัฒนธรรมองค์การคำถามการวิจัยคือ 1. สิ่งใดที่ควรรวมอยู่ในวัฒนธรรมองค์การที่เหมาะสมสำหรับธุรกิจขนาดเล็กและขนาดกลางในอุตสาหกรรมสิ่งทอ 2. กิจกรรมการแสดงเพื่อส่งเสริมวัฒนธรรมองค์การคืออะไร 3. กิจกรรมและหัวข้อการฝึกอบรมใดที่ควรดำเนินการเพื่อปรับปรุงประสิทธิภาพของพนักงานในการติดตามวัฒนธรรมองค์การ การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการพัฒนาวัฒนธรรมองค์การและแนวทางการปฏิบัติงานที่สอดคล้องกับวัฒนธรรมองค์การของพนักงานในองค์กรขนาดกลางและเล็กในอุตสาหกรรมสิ่งทอ กรอบแนวคิดของการวิจัยคือขั้นตอนที่ 1: การวิจัยเริ่มต้นด้วยการค้นหาวัฒนธรรมองค์การจากผู้มีส่วนได้ส่วนเสียและวัฒนธรรมองค์กรที่ส่งเสริมกลยุทธ์ทางธุรกิจ ขั้นตอนที่ 2: ใช้ค่านิยมหลักที่ได้รับเพื่อสร้างกระบวนการทำงานตามค่านิยมของวัฒนธรรมองค์การเพื่อให้การทำงานของบุคลากรมีประสิทธิภาพการทำงานตามความต้องการของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียตามขั้นตอนที่ 1 ขั้นตอนที่ 3: จัดทำแผนการพัฒนาวัฒนธรรมองค์การ ความต้องการสำหรับงานใหม่ในการออกแบบแผนที่การฝึกอบรมเพื่อพัฒนาทักษะของพนักงาน ผลการวิจัยมีดังนี้รายงานการศึกษาครั้งนี้จัดทำขึ้นจากข้อมูลที่เก็บรวบรวมจากผู้มีส่วนได้ส่วนเสียรวมถึงทีมผู้บริหารพนักงาน คู่ค้าและลูกค้าในธุรกิจสิ่งทอขนาดกลางและขนาดย่อมที่เลือกสรร ซึ่งได้พัฒนาตัวย่อของค่านิยมหลัก วัฒนธรรมของ บริษัทนี้ในชื่อ ‘F-A-S-T’ คำศัพท์ด้านล่างนี้เป็นคำอธิบายของตัวอักษรแต่ละตัว:          F คือ Fast Design = การออกแบบที่รวดเร็ว          A คือ Accountability = ความรับผิดชอบ          S คือ Superior performance = ประสิทธิภาพที่เหนือกว่า          T คือ Trustworthiness = ความน่าเชื่อถือ         ผู้วิจัยใช้ผลลัพธ์จากคำถามการวิจัย 1 เพื่อจัดประชุมเชิงปฏิบัติการเพื่อสร้างแนวคิดจากผู้บริหารหัวหน้างานและพนักงานเพื่อระดมการพัฒนาใหม่และส่งเสริมค่านิยมหลัก ตามลักษณะงานใหม่ที่เพิ่มเข้าไปในความรับผิดชอบของพนักงาน เพื่อส่งเสริมการพัฒนาค่านิยมหลักของวัฒนธรรมองค์กรใหม่ เมื่อได้รับรายละเอียดงานในแต่ละตำแหน่งงานที่ได้รับอนุมัติจากผู้บริหาร ผู้วิจัยนำผลการหารือกับทีมผู้บริหารในการวางแผนการพัฒนาค่านิยมองค์กรให้เป็นรูปธรรมในองค์กรเพื่อนำไปปฏิบัติจริง นอกจากนี้ยังมีการพัฒนาเครื่องมือต่างๆ เพื่อตอบสนองความต้องการในแต่ละตำแหน่งงาน

Downloads