ระบบช่องทางการจัดจำหน่ายไวน์ในเขตบางแสน จังหวัดชลบุรี Wine Distribution Channel System in Bangsean Area, Chon Buri Province

Authors

  • กมลชนก เศรษฐบุตร

Keywords:

ไวน์, ช่องทางการจัดจำหน่ายไวน์, เขตบางแสน, Wine, Wine Distribution Channel, Bangsean

Abstract

บทคัดย่อการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงลักษณะของช่องทางการจัดจำหน่ายไวน์ไปยังร้านอาหารที่จำหน่ายไวน์ในเขตบางแสน ประชากร คือ ร้านอาหารที่ขายไวน์ทั้งหมดในเขตบางแสน ซึ่งมีอยู่ ๑๕ ร้าน ผู้วิจัยใช้วิธีการสัมภาษณ์แบบเจาะลึกผลการวิเคราะห์ พบว่า ช่องทางการจัดจำหน่ายไวน์ใน     บางแสนเป็นช่องทางการตลาดทางอ้อม โดยมีตัวกลางสามระดับ เริ่มจากผู้ค้าส่งอิสระจะซื้อไวน์จากผู้ค้าส่งรายใหญ่ในกรุงเทพฯ และนำมาขายต่อให้กับผู้ค้าปลีกรายย่อยในเขตบางแสนอีกต่อหนึ่งโดยการจัดจำหน่ายไวน์ในเขตบางแสนนั้นยังเป็นช่องทางการตลาดแบบดั้งเดิมคือ ประกอบด้วยผู้ผลิต ผู้ค้าส่ง และผู้ค้าปลีกตั้งแต่หนึ่งถึงสองรายขึ้นไปAbstractThe purpose of this research is to understand the wine distribution channel system in Bangsean area. Populations were fifteen restaurants that selling wine in Bangsean. The in-dept interview method was applied. The findings indicated that wine distribution channel in Bangsean were indirect channel containing three intermediaries. An independent distributor bought wine from a wholesaler in Bangkok then sold them to a retailer in Bangsean. Wine distribution in Bangsean was still a conventional distribution channel consisting of one or more independent producers, wholesalers and retailers.

Downloads