เหตุผลในการเลือกใช้บริการเซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ (Service Apartment) ของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดระยอง
Keywords:
ห้องชุด, พฤติกรรมผู้บริโภค, ระยอง, เซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์, Service ApartmentsAbstract
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาดหตุผลในการเลือกใช้บริการเซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดระยอง โดยการเลือกกลุ่มตัวอย่างในการศึกษาครั้งนี้ ผู้วิจัยใช้วิธีเลือกแบบเจาะจงกลุ่มตัวอย่างที่ใช้บริการเซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดระยอง ที่เป็นคนไทยเท่านั้น ซึ่งการแจกแบบสอบถาม ณ เซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ 8 แห่ง ผู้วิจัยใช้วิธีเลือกกลุ่มตัวอย่าง แบบสะดวก การวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุต่ำกว่า 30 ปี สถานภาพโสด อาชีพส่วนใหญ่คือพนักงานบริษัทเอกชนมากที่สุด และมีระดับการศึกษาตั้งแต่ปริญญาตรีขึ้นไป ส่วนใหญ่รายได้มากสุดอยู่ที่ 20001-30000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่าผู้บริโภคมีลักษณะส่วนบุคคลแตกต่างกัน มีเหตุผลในการเลือกใช้บริการเซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ แตกต่างกัน The objective of this study is to find out the factors influencing consumers for selecting service apartments In Muang district in Rayong Province. The study is based on the survey research using questionnaire to collect the data for 400 sampling through the Convenience Sampling Method. The target population is the Thai people selecting service apartments in Muang district in Rayong Province. The results obtained from the descriptive statistics suggest that most of the respondents are male and single. The ages are less than 30 years old enjoying highly education level at degree. They mostly work in private companies having monthly income of about 20001-30000 bath. The people aspect is found out to be the most significant factor for consumers to select their service apartments In Muang district in Rayong Province. It is evident that difference in demographic factor, namely, gender, status, age, education, and income generate differences in selecting service apartments In Muang district in Rayong Province.Downloads
Published
2024-02-07
Issue
Section
Articles