Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 32 No. 1 (2564): วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Vol. 32 No. 1 (2564): วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Published:
2022-10-09
Articles
บทวิเคราะห์ค่ามัธยฐาน (Mdn) และค่าพิสัยระหว่างควอร์ไทล์ (IQR) จากแบบวัดที่เป็นมาตรประมาณค่าโดยการกำหนดน้ำหนัก กับ ไม่กำหนดน้ำหนักให้สมาชิกในค่าคะแนนเดียวกัน
AN ANALYSIS OF THE MEDIAN AND INTER-QUARTILE RANGE FROM A RATING SCALE BY ASSIGNING WEIGHTS AND WITHOUT ASSIGNING WEIGHTS TO MEMBERS OF THE SAME SCORE
พงศ์เทพ จิระโร
1-13
PDF Fulltext
การพัฒนาชุดกิจกรรมการสำรวจเชิงคณิตศาสตร์ที่ส่งเสริมความสามารถในการให้เหตุผลทางคณิตศาสตร์ของนิสิตฝึกหัดครูวิชาเอกคณิตศาสตร์
DEVELOPMENT OF MATHEMATICAL INVESTIGATION ACTIVITIES THAT PROMOTE THE MATHEMATICAL REASONING ABILITY OF PRESERVICE MATHEMATICS TEACHERS
จิณดิษฐ์ ละออปักษิณ
14-31
PDF Fulltext
การพัฒนาแบบฝึกทักษะคณิตศาสตร์โดยใช้เทคนิค KWDL เพื่อส่งเสริมความสามารถในการแก้ปัญหา เรื่อง ร้อยละ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5
DEVELOPMENT OF MATHEMATICS SKILL EXERCISES USING KWDL TECHNIQUE TO ENHANCE PROBLEM SOLVING ABILITY ON PERCENTAGE FOR PRATHOMSUKSA 5 STUDENTS
ยุวดี ศรีสังข์, นงลักษณ์ วิริยะพงษ์ , มนชยา เจียงประดิษฐ์
32-45
PDF Fulltext
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้เชิงรุกวิชาฟิสิกส์โดยใช้ปัญหาเป็นฐานเพื่อเสริมสร้างทักษะการแก้ปัญหาและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4
THE DEVELOPMENT OF AN ACTIVE LEARNING MODEL ON PHYSICS BY USING PROBLEM-BASED TO ENHANCE PROBLEM SOLVING SKILLS AND LEARNING ACHIEVEMENT OF MATTHAYOMSUKSA IV STUDENTS
เกริก ศักดิ์สุภาพ
46-60
PDF Fulltext
ผลการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดสะเต็มศึกษา เพื่อพัฒนาการคิดแก้ปัญหาและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5
EFFECTS OF STEM EDUCATION ON PROBLEM SOLVING AND LEARNING ACHIEVEMENTS OF 11TH GRADE STUDENTS
มาริสา หอมดวง, สมศิริ สิงห์ลพ , เชษฐ์ ศิริสวัสดิ์
61-76
PDF Fulltext
การพัฒนาชุดการสอนแบบ Active learning โดยใช้เทคนิค SQ3R เพื่อเสริมสร้างทักษะการอ่านจับใจความสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนสาธิต “พิบูลบำเพ็ญ” มหาวิทยาลัยบูรพา
THE DEVELOPMENT OF THE ACTIVE LEARNING INSTRUCTIONAL PACKAGE BY USING SQ3R TECHNIQUE FOR ENHANCE THE READING COMPREHENSION SKILLS FOR GRADE 3 STUDENTS OF “PIBOONBUMPEN” DEMONSTRATION SCHOOL, BURAPHA UNIVERSITY
ภัทราดา เอี่ยมบุญญฤทธิ์
77-88
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems
Information
For Readers
For Authors
For Librarians