Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 35 No. 1 (2024): มกราคม - เมษายน 2567
Vol. 35 No. 1 (2024): มกราคม - เมษายน 2567
Published:
2024-05-28
Articles
วินัยเชิงบวกของเด็กปฐมวัยสู่การเรียนรู้บนฐานวิถีชีวิตใหม่
Positive Discipline of Early Childhood Toward Learning in New Normal
นัฏฐ์ดนุช จรครบุรีธนาดุล, ทนง ทองภูเบศร์, ชินวงศ์ ศรีงาม
1-16
PDF Fulltext
ผลของการทำบันทึกเฝ้าดูอารมณ์ที่มีต่อการตระหนักรู้ในตนเองของนักศึกษามหาวิทยาลัยเชียงใหม่
The Effect of Emotional Reflection Journaling on Self-Awareness Among Chiang Mai University Students
วีรวรรณ วงศ์ปิ่นเพ็ชร์, ธนพงศ์ อุทยารัตน์
17-29
PDF Fulltext
การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่อง คำภาษาต่างประเทศ ในภาษาไทย ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนสาธิต “พิบูลบำเพ็ญ” มหาวิทยาลัยบูรพา ด้วยวิธีสอนแบบร่วมมือด้วยเทคนิค TGT กับวิธีการสอนแบบปกติ
The Comparison of Learning Achievements on Foreign Language Words in Thai of mathayomsuksa 3 Students at “Piboonbumpen” Demonstration School Burapha University with a Cooperative Teaching Method with TGT Technique and Normal Teaching
ศศิวงศ์ พูลพิพัฒน์, จีรสุดา เปลี่ยนสมัย, พิมพ์สุพร สุนทรินทร์, เกรียงไกร วิลามาศ, กันตา ไกรภักดี
30-40
PDF Fulltext
การพัฒนาทักษะการอ่านภาษาญี่ปุ่นชั้นกลางโดยการใช้ผังมโนทัศน์สำหรับนักศึกษา มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี
The use of Concept Mapping to Develop Intermediate Japanese Reading Skills of Japanese Major Students at Prince of Songkla University, Pattani Campus
นิเย๊าะ จาหลง
41-55
PDF Fulltext
การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรายวิชาวิทยาศาสตร์ชีวภาพ เรื่อง ระบบนิเวศ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ด้วยวิธีการจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ 5 ขั้นตอน (5E) ร่วมกับบอร์ดเกม
The Development of Learning Achievement of Biological Sciences in the Topic of “Ecosystem” for Grade 10 Students Using Inquiry Method (5E) Together with Board Game
ปรียานุช ใจหาญ, ภาสกร ภักดิ์ศรีแพง
56-70
PDF Fulltext
การจัดการเรียนรู้แบบโครงงานโดยใช้ชุมชนเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการเรียนรู้ ในศตวรรษที่ 21 สำหรับนักศึกษาชีววิทยาประยุกต์ มหาวิทยาลัยราชภัฏราชนครินทร์
Community-Based Project Learning Model to Promote 21St Century Learning Skills for Applied Biology Students Rajabhat Rajanagarindra University
นภกานด์ หน่ายคอน, อภิรดี ศรีภิรมย์รักษ์, นิชานันท์ อุดมศักดิ์สกุล, พันธ์ทิพย์ โอฬารรัตน์มณี
71-85
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems
Information
For Readers
For Authors
For Librarians