Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
วารสารการจัดการธุรกิจ มหาวิทยาลัยบูรพา
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2 (2022): กรกฎาคม - ธันวาคม 2565
Vol. 11 No. 2 (2022): กรกฎาคม - ธันวาคม 2565
Published:
2023-01-26
Articles
การพัฒนารูปแบบความสามารถทางนวัตกรรม ของธุรกิจสตาร์ทอัพในประเทศไทย
The Development of an Innovativeness Model of Startups in Thailand
ประสาน นันทะเสน
1-17
PDF Fulltext
ความสัมพันธ์ระหว่างการจัดการคุณภาพทั่วทั้งองค์การ นวัตกรรม ความได้เปรียบทางการแข่งขันและความยั่งยืนขององค์การ ของบริษัทผลิตสินค้าในประเทศไทย
The Relationship among Total Quality Management, Innovation, Competitive Advantage and Organizational Sustainability of Manufacturing Companies in Thailand
ชานน ชลวัฒนะ , ทิพย์รัตน์ เลาหวิเชียร
18-41
PDF Fulltext
แนวทางการพัฒนาการจัดการด้านสิ่งอำนวยความสะดวกภายในและนอกเขตการบิน ณ ท่าอากาศยานนานาชาติอู่ตะเภา
Guidelines for Developing Airside and Landside Airport Facility Management at U-Tapao International Airport
นวพร อารีมิตร , พัทรียา หลักเพ็ชร
42-65
PDF Fulltext
โมเดลการยอมรับการใช้งานระบบใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์และใบรับอิเล็กทรอนิกส์ในประเทศไทย
User Acceptance Model on e-Tax Invoice and e-Receipt System in Thailand
ศักดิ์นรินทร์ อินภิรมย์, สมบัติ ธำรงสินถาวร, ศรัญยา แสงลิ้มสุวรรณ, สานนท์ อนันทานนท์
66-94
PDF Fulltext
โมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุของการตลาดดิจิทัลเชิงเนื้อหากับความสำเร็จทางการตลาดของธุรกิจค้าปลีกและบริการในประเทศไทย
Structural Equation Modelling of Content Digital Marketing on Marketing Success of Retail Business and Service in Thailand
อินทร์ อินอุ่นโชติ , แคทลียา ชาปะวัง
95-110
PDF Fulltext
ลักษณะของผลตอบแทนในช่วงปีแรกของการลงทุนในหลักทรัพย์ที่ออกจำหน่ายแก่สาธารณชนเป็นครั้งแรกในตลาดหลักทรัพย์แห่งประเทศไทย และตลาดหลักทรัพย์ เอ็ม เอ ไอ
IPO Underpricing and One-Year Post IPO Performance Analysis: Evidence from the Stock Exchange of Thailand (SET) and the Market for Alternative Investment (MAI)
ชวลิต กิจคณาศิริ
111-139
PDF Fulltext
The Effect of Financial Risk and Enterprise Internal Management on Enterprise Performance of Automotive and Automotive Part Industry in Thailand
Piya Thirapanmethee, Tiyadah Pichayasupakoon, Nilubon Bootchai
140-158
PDF Fulltext
การสร้างผู้สนับสนุนตราสินค้าในยุคความปกติถัดไปโดยใช้กลยุทธ์การตลาด 5.0 สำหรับโรงพยาบาลเอกชนไทย
Create Brand Advocacy in The Next Normal Using Marketing 5.0 for Thai Private Hospitals
ณรงค์ สิริวัฒนวิโรจน์, สมิตา กลิ่นพงศ์ , กฤษดา เชียรวัฒนสุข
159-178
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems
Information
For Readers
For Authors
For Librarians