Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
E-Journal of Education Studies, Burapha University
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 1 (2023): มกราคม - มีนาคม 2566
Vol. 5 No. 1 (2023): มกราคม - มีนาคม 2566
Published:
2023-04-12
Articles
แนวทางการวิเคราะห์ความแปรปรวนร่วมในการวิจัยทางการศึกษา
An Analysis of Covariance (ANCOVA) in Educational Research
อรพิณ พัฒนผล , วรรณี สุจจิตร์จูล
1-13
PDF Fulltext
มุมมองของผู้เชี่ยวชาญต่อโครงสร้างหลักสูตรและรายวิชาของหลักสูตรปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ (หลักสูตรปรับปรุง 2566) คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Perspective of Experts on Curriculum Structure and Courses of Doctor of Philosophy in Human Resources Development (Revised A.D. 2023), Faculty of Education, Burapha University
วทัญญู สุวรรณเศรษฐ, ปรัชนันท์ เจริญอาภรณ์วัฒนา, เขมญา คินิมาน, จินดาภา ลีนิวา
14-31
PDF Fulltext
รูปแบบการบริหารสถานศึกษาพอเพียงอย่างยั่งยืน ของโรงเรียนวัดเสนีวงศ์ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 2
A Model of Administration Based on the Sustainability of the Sufficiency Economy Philosophy of Watseneewong School Under Nonthaburi Primary Education Service Area Office 2
ชนิตา ศิริชาติ
32-47
PDF Fulltext
การพัฒนาการอ่านและการเขียนภาษาไทยของนักเรียนระดับประถมศึกษา ในตำบลชัยพฤกษ์ อำเภอเมือง จังหวัดเลย ด้วยนวัตกรรม Interactive Notebook
Development of Thai Reading and Writing of Primary School Students in Chaiyapruek Sub District, Mueang District, Loei Province with Interactive Notebooks Innovations
สุธาสินี ธนัฐปิตินันท์
48-64
PDF Fulltext
ผลของการจัดการเรียนรู้เชิงประสบการณ์ร่วมกับรูปแบบการแก้ปัญหาแบบ SSCS ที่มีต่อความสามารถในการแก้ปัญหาและความสามารถในการเชื่อมโยง ทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5
The Effects of Experiential Learning with the SSCS Problem Solving Model on Mathematical Problem Solving and Connection Abilities of Mathayomsuksa 5 Students
ธารใจ กุมภาพันธ์, คงรัฐ นวลแปง, เวชฤทธิ์ อังกนะภัทรขจร
65-79
PDF Fulltext
การพัฒนาความสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณ รายวิชาประวัติศาสตร์ โดยใช้วิธีการทางประวัติศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
The Development of Critical Thinking Ability in History Subject Using Historical Methods for Matthayomsuksa 2 Students
วิไลพร สำเภานนท์, ปริญญา ทองสอน, ปานเพชร ร่มไทร
80-94
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems
Information
For Readers
For Authors
For Librarians