Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 33 No. 1 (2022): มกราคม - เมษายน 2565
Vol. 33 No. 1 (2022): มกราคม - เมษายน 2565
Published:
2022-10-09
Articles
รูปแบบเพื่อประเมินหลักสูตรในศตวรรษที่ 21ซึ่งพัฒนาจากรูปแบบการประเมิน CIPP Model
CURRICULUM EVALUATION MODELS IN THE 21ST CENTURY STEMMED FROM THE CIPP MODEL
สมทรง สุภาพ
1-14
PDF Fulltext
กระบวนทัศน์การพัฒนาหลักสูตรเชิงสร้างสรรค์องค์ความรู้ในวิชาสังคมศึกษา ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายเพื่อรองรับโครงการเขตระเบียงเศรษฐกิจภาคตะวันออก (EEC)
THE CONSTRUCTIVIST PARADIGM FOR DEVELOPMENT OF SOCIAL STUDIES CURRICULUM FOR HIGH SCHOOL STUDENTS FOR SUPPORT THE EASTERN ECONOMIC CORRIDOR (EEC) PROJECT
ธราพงษ์ การกระโทก
15-40
PDF Fulltext
ผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิดห้องเรียนกลับด้านร่วมกับชุดสาธิตและการจำลองแบบที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และเจตคติในรายวิชา การควบคุมระบบอัตโนมัติ สำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรี คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม
Effect of Flipped Classroom Integrated with Demonstration Set and Model Simulation Approach on Learning Achievement and Attitudes in Automatic Control System Subject for Bachelor Degree Students, Faculty of Technical Education
สันติ หุตะมาน
41-56
PDF Fulltext
การพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้การสร้างสรรค์สื่อการเรียนรู้สำหรับนักศึกษาวิชาชีพครู และครูสถาบันการอาชีวศึกษา สาขาคหกรรม
DEVELOPMENT OF LESSON PLANS FOR CREATE LEARNING MEDIA FOR PRE-SERVICE TEACHERS AND HOME ECONOMICS TEACHERS OF A VOCATIONAL EDUCATION INSTITUTION
กมลวรรณ สีใส, ศศิรักษ์ คลังวิจิตร, จักรพันธ์ รูปงาม, วิสุทธิ์ แซ่แต้ , อรทัย เจริญสิทธิ์
57-71
PDF Fulltext
การใช้กิจกรรมบทบาทสมมุติเพื่อพัฒนาทักษะการพูดภาษาจีนของนักศึกษา โปรแกรมวิชาการสอนภาษาจีน คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
USING ROLE-PLAYING ACTIVITIES FOR STUDENTS’ CHINESE SPEAKING SKILLS IMPROVEMENT IN THE CHINESE LANGUAGE TEACHING PROGRAM, FACULTY OF EDUCATION, CHIANG RAI RAJABHAT UNIVERSITY
เสาวคนธ์ จันต๊ะมาต
72-85
PDF Fulltext
ผลการเสริมสร้างทักษะการคิดเชิงนวัตกรรมของเด็กอนุบาลโดยใช้การจัดประสบการณ์การเรียนรู้ตามแนวคิดสะเต็มศึกษา
EFFECTS OF ENHANCING INNOVATIVE THINKING SKILLS OF KINDERGARTENERS THROUGH LEARNING EXPERIENCE MANAGEMENT BASED ON STEM EDUCATIONAL CONCEPTS
ภาวินี จิตต์โสภา, ศิรประภา พฤทธิกุล , เชวง ซ้อนบุญ
86-102
PDF Fulltext
การพัฒนาการจัดการเรียนรู้แบบอุปนัยที่ส่งเสริมความสามารถในการให้เหตุผล ทางคณิตศาสตร์ เรื่อง เลขยกกำลัง ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5
DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT BASED ON INDUCTIVE METHOD TO ENHANCE MATHEMATICAL REASONING ABILITY ON EXPONENT OF MATHAYOMSUKSA 5 STUDENTS
พรพิชญา โพธิ์พันธุ์, นงลักษณ์ วิริยะพงษ์ , มนชยา เจียงประดิษฐ์
103-116
PDF Fulltext
การพัฒนาศักยภาพกำลังคนด้านซอฟต์สกิล
Potential Development of the Workforce on Soft Skills
สุขมิตร กอมณี
117-145
PDF Fulltext
ความสัมพันธ์ระหว่างกระบวนการประกันคุณภาพการศึกษาภายในกับการมีส่วนร่วมในการประกันคุณภาพการศึกษา ระดับหลักสูตร คณะเกษตรศาสตร์และทรัพยากรธรรมชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลตะวันออก
THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTERNAL EDUCATIONAL QUALITY ASSURANCE PROCESS AND THE PARTICIPATION IN EDUCATIONAL QUALITY ASSURANCE AT PROGRAM LEVEL OF AGRICULTURE AND NATURAL RESOURCES FACULTY, RAJAMANGALA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY TAWAN-OK
วิษณุ โชโต , สุภาภรณ์ บุญเจริญ
146-162
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems
Information
For Readers
For Authors
For Librarians