Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
วารสารวิชาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 33 (2012): มกราคม - มิถุนายน 2555
Vol. 20 No. 33 (2012): มกราคม - มิถุนายน 2555
Published:
2024-04-21
Articles
อัตลักษณ์วัฒนธรรมของยูเครนการปะทะกันระหว่างกระบวนการสร้างความเป็นยูเครนกับการหวนคืนสู่วัฒนธรรมรัสเซีย
Cultural Identity of Ukraine A clash between the Ukrainization Process and a Nostalgic Russification
ณัฐนันท์ คุณมาศ
1-17
PDF Fulltext
ที่มาของแรงงานพม่าในประเทศไทย
The Sources of Migrant Workers from Myanmar in Thailand
ศิพิมพ์ ศรบัลลังก์ , สุรชาติ บำรุงสุข
19-37
PDF Fulltext
การตลาดสัมพันธภาพกับผลประกอบการระยะยาวของธุรกิจร้านค้าปลีก ประเภทของชำขนาดเล็กในประเทศไทย
Relationship Marketing and Long-term Performance of Small Grocery Stores in Thailand
สมบัติ ธำรงสินถาวร
39-56
PDF Fulltext
ความต้องการของนักเรียนมัธยมปลายในจังหวัดชลบุรี ที่มีต่อการเข้าร่วมฝึกอบรมโครงการฝึกอบรมด้านนิเทศศาสตร์
Needs in Senior High School Students in Chonburi towards the Participation in Curriculum Training in Communication Arts
กมลชนก เศรษฐบุตร
59-73
PDF Fulltext
การเปิดรับสื่อประชาสัมพันธ์และภาพลักษณ์ของคณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพาในทัศนะของประชาชน ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดชลบุรี
Public Relations Media Exposure and Attitudes towards the Images of Faculty of Humanities and Social Sciences, Burapha University of Chon Buri Residents
จิตสวาท ปาละสิงห์
75-93
PDF Fulltext
การเปลี่ยนแปลงอุทกวิทยาลุ่มน้ำจากโครงการขุดคลองไทยเส้นทาง ๙A
Changes in Watershed Hydrology in Thai-Canal Project route 9A
บุญเชิด หนูอิ่ม
95-108
PDF Fulltext
พลวัตงานช่างศิลป์ไทย: กระบวนการปรับตัวเพื่อการดำรงอยู่ของช่างปิดทองคำเปลว
The Dynamics of Thai Arts: The Adaptation Process for Survival of Craftsman Working with Gold Leaf
นุสรา จิตตเกษม , นันท์ชญา มหาขันธ์
111-126
PDF Fulltext
กลวิธีการแปลประโยคกรรมวาจกของจิระนันท์ พิตรปรีชา ในบทบรรยายใต้ภาพยนตร์
Strategies Used for Translating Passive Sentences by Chiranan Pitpreecha in Thai Movie Subtitles
ภคพล พิริยะเบญจวัฒน์ , อุบล ธเนศชัยคุปต์
129-150
PDF Fulltext
ปัจจัยการบริหารจัดการคณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏ
Managerial Factors of Management Sciences Faculty, Rajabhat Universities
มณี ชินณรงค์ , กระมล ทองธรรมชาติ
153-173
PDF Fulltext
กลยุทธ์การสร้างตราสินค้าบุคคลคริสโตเฟอร์ ไรท์
The Personal Branding Strategies of Christopher Wright
ศิริพรรณ หอมไกล , ชมพูนุช ปัญญไพโรจน์
175-190
PDF Fulltext
บทบาทในการประกอบธุรกิจของรัฐไทยในกระแสโลกาภิวัฒน์หลังสนธิสัญญาเบาว์ริง
Role of Thai State in Running Business in Response to Globalization after Bowring Treaty
ศุภกร สุธาวุฒิ , ชัยยนต์ ประดิษฐศิลป์
193-215
PDF Fulltext
กลยุทธ์การแสดงความรับผิดชอบต่อสังคมและการรับรู้ประโยชน์ที่มีต่อสถานีวิทยุโทรทัศน์ไทยทีวีสีช่อง ๓ ในภาวะอุทกภัยปี พ.ศ. ๒๕๕๔
Corporate Social Responsibility Strategy on Benefit of Thai Television Channel 3 in Flood Crisis 2011
สราลี พุ่มกุมาร , สุชาดา พงศ์กิตติวิบูลย์
217-230
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems