Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
วารสารวิชาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. 2 (2023): พฤษภาคม - สิงหาคม 2566
Vol. 31 No. 2 (2023): พฤษภาคม - สิงหาคม 2566
Published:
2023-09-19
Articles
ภาษาบาลีและภาษาสันสกฤต: การสังเคราะห์กรอบแนวคิด “ลักษณะการยืมคำในภาษาไทย”
The Pali and Sanskrit Languages: A Synthesis of “Loan Words in the Thai Language” Conceptual Frameworks
จิตตาภา สารพัดนึก ไชยปัญญา
1-16
PDF Fulltext
พฤติกรรมการใช้บริการรับส่งอาหารผ่าน โอ้โห เดลิเวอรี่ แอปพลิเคชันของผู้บริโภคในจังหวัดชลบุรี
Consumer Behavior towards Food Delivery Services on the Oho Delivery Application in Chonburi
ตวงลาภ เปี่ยมอยู่สุข, นัทธ์หทัย ทองนะ
17-33
PDF Fulltext
ชื่อยาสมุนไพรไทใหญ่ที่ปรากฏในตำรายาสมุนไพรไทใหญ่ในล้านนา: ที่มา ความเชื่อ และเภสัชวัตถุ
Names of Tai Yai Herbal Medicine in Tai Yai Folk Medicine in Lanna: Origin, Belief and Pharmaceutical Substances
พรรณิดา ขันธพัทธ์
34-44
PDF Fulltext
การศึกษาการถ่ายโยงชนิดลบของอักขรวิธีภาษาฝรั่งเศสที่ส่งผลกระทบต่อการออกเสียงอรรธสระ /j/ ของนิสิตหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาฝรั่งเศสเพื่อการสื่อสาร มหาวิทยาลัยบูรพา ในระดับ A1 และ A2 ตามกรอบมาตรฐาน CEFR
A Study of Negative Transfers Regarding Orthography Affecting the Pronunciation of the Glide /j/ Delivered by Burapha University Undergraduates in French Programme Based on the Common European Framework of References for Languages at the A1 and A2 Levels
มารุต หาญทะเล, อัครวินท์ โฉมทอง, โชติกา เตชะนิยม
45-61
PDF Fulltext
Exploring English Language Courses on the Thai MOOC Platform
Sutraphorn Tantiniranat, Phimpawee Treesorn, Pantipa Boonla, Rinda Warawudhi
62-75
PDF Fulltext
วัฒนธรรมทางอาหารของกลุ่มชาติพันธุ์ชอง : การศึกษาผ่านสื่อใหม่
The Food Culture of the Chong Ethnic: A Study through the New Media
Yongjie Yang, ธนิต โตอดิเทพย์
76-92
PDF Fulltext
แนวทางการสร้างสรรค์ภาพยนตร์โฆษณาเพื่อส่งเสริมภาพลักษณ์แหล่งท่องเที่ยวภูเขาซีซาน มณฑลกวางสี ตามแนวคิดสัญวิทยา
A Guideline for Creative Advertising Films Promoting Guangxi Xishan Tourism Destination Image based on Semiotic Theory
Zhou Zhou, บุญชู บุญลิขิตศิริ, รสา สุนทรายุทธ
93-106
PDF Fulltext
นวัตกรรมการคิดเชิงการออกแบบร่วมกับจิตวิทยาการปรึกษาในสถานการณ์วิกฤตโลก
The Innovation of Design Thinking with Counseling Psychology in A Global Crisis Situation
วุฒิชัย โยตา
107-119
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems