Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 2 (2554): วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Vol. 22 No. 2 (2554): วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา
Published:
2024-03-13
Articles
การวางแผนกลยุทธ์ : ตัวชี้วัดระดับบุคคล
Strategic Planning: Key Performance Indicators at the Personnal Level
สุเมธ งามกนก
1-12
PDF Fulltext
การพัฒนาตัวบ่งชี้คุณภาพชีวิตการทำงานของครู ในสังคมพหุวัฒนธรรม 3 จังหวัดชายแดนภาคใต้
The Development of the Quality of Work Life Indicators of Teachers in Multi - Cultural Society in the Three Southern Border Provinces of Thailand
วรชัย ปานนิตยพงศ์ , เสริมศักดิ์ วิศาลาภรณ์
13-25
PDF Fulltext
ตัวแปรที่ส่งผลต่อโอกาสในการตอบข้อสอบถูก
Variables affecting on the probability of answering the item correctly
กระพัน ศรีงาน
26-38
PDF Fulltext
การศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนในวิชาเคมี 1 และความสามารถในการคิดแก้ปัญหาทางวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือ โดยใช้เทคนิคการแข่งขันระหว่างกลุ่ม และแบบวัฏจักรการเรียนรู้ 7 ขั้น
A STUDY OF MATHAYOMSUKSA IV STUDENTS' LEARNING ACHIEVEMENT AND ABILITY IN SCIENTIFIC PROBLEM SOLVING THROUGH THE TEAM – GAME TOURNAMENT AND LEARNING CYCLE (7E)
ขุนทอง คล้ายทอง
39-58
PDF Fulltext
การพัฒนาระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนในโรงเรียนมัธยมศึกษาโดยใช้การวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วม
The Development of a Student Support System of Secondary Schools Using Participatory Action Research
ธงชาติ วงษ์สวรรค์
59-71
PDF Fulltext
การพัฒนากระบวนการจัดการเรียนรู้ตามแนวจิตตปัญญาศึกษาเพื่อส่งเสริมการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงขั้นพื้นฐาน ของนิสิตสาขาวิชาการศึกษาปฐมวัย: กรณีศึกษามหาวิทยาลัยบูรพา
Development of Learning Process Organization Based on the Contemplative Education for Enhance the Transformative Learning of Early Childhood Pre-service Teachers: Case Study of Burapha University
ศิรประภา พฤทธิกุล
72-84
PDF Fulltext
อิทธิพลของการสอนงานและการเอื้ออำนวยที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาสถิติประยุกต์ทางพฤติกรรมศาสตร์ 1
Effects of mentoring and facilitation on learning achievement in applied to behavioral sciences 1
เกรียงไกร คล้ายกล่ำ
85-100
PDF Fulltext
องค์ประกอบของธรรมาภิบาลและหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงในการบริหารองค์การบริหารส่วนตำบลขนาดเล็ก
The Factors of Good Governance and Philosophy of Sufficiency Economy in the Administration of Small-Sized Sub-District Administrative Organization
ชาติชัย อุดมกิจมงคล, สันทัด เสริมศรี , สุรพล พยอมแย้ม
101-114
PDF Fulltext
รูปแบบการพัฒนาชุมชนแห่งการเรียนรู้เชิงวิชาชีพในสถาบันอุดมศึกษาคาทอลิก
A Model of Professional Learning Community Development in the Catholic University
สิวรี พิศุทธิ์สินธพ
115-127
PDF Fulltext
การพัฒนาหลักสูตรฝึกอบรมทักษะปฏิบัติทางศิลปะด้านการวาดภาพระบายสี ตามความต้องการการพัฒนาทางวิชาการของครูผู้สอนศิลปศึกษา
Art of painting training curriculum development according to the art education teachers academment
บุญเสริม วัฒนกิจ
128-139
PDF Fulltext
การพัฒนาและตรวจสอบความตรงของโมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุของสมรรถภาพบัณฑิต ของนิสิตบัณฑิตศึกษา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
The development and validation of a causal model of graduate capabilities of graduate students at Chulalongkorn University
นวพร กาญจนศรี
140-156
PDF Fulltext
การศึกษารูปแบบโครงสร้างองค์ประกอบเชิงสังคมในการจัดการขยะมูลฝอยขององค์การบริหารส่วนตำบล
A Study of Structural Model of Solid Waste Management in Social Component of the Sub-District Administrative Organization
อุบล วุฒิพรโสภณ, สันทัด เสริมศรี, สุรพล พยอมแย้ม, ชวนชม ชินะตังกู , สยาม อรุณศรีมรกต
157-174
PDF Fulltext
การพัฒนาตัวบ่งชี้จรรยาบรรณของวิชาชีพผู้บริหารสถานศึกษา
A Development of the Professional Code of Ethics Indicators of the School Administrators
ญาณวิทย์ บัวหอม
175-188
PDF Fulltext
Developed By
Open Journal Systems
Information
For Readers
For Authors
For Librarians